online pharmacy reviews generic viagra cheapest viagra for sale uk viagra sales online uk venta de viagra generico en espana best pill splitter cialis generic cialis lowest price viagra buy online ireland generic cialis tadalafil free viagra sample pack canada donde comprar tadalafil generico en mexico kamagra uk free delivery cialis professional canadian pharmacy buy viagra buy cialis online india buying kamagra online forum cialis cheap online pharmacy taking kamagra through customs how much does a viagra prescription cost levitra prices costco cvs pharmacy cialis price cialis pills review does generic viagra from india work buy kamagra online uk cheap generic cialis cheap order cialis viagra online levitra prices comparison generic tadalafil vs cialis where can i buy cheap viagra in australia cheap viagra canada pharmacy viagra generico brasil comprar kamagra pills what are they cialis once a day cost uk buying viagra from canada safe cheap generic viagra co uk index best place to buy generic cialis online buy kamagra usa kamagra tablets uk can you buy cialis online in canada buy kamagra oral jelly usa generic viagra australia paypal venta viagra generica espana buy cheap kamagra oral jelly best place to get cialis online buy levitra online australia buy levitra canada buy viagra online australia paypal obat herbal cialis cheap kamagra london free cialis trial voucher buy kamagra direct from india buy kamagra jelly in london cialis generico farmacias similares cialis generico en mexico comprar where can i buy sildenafil online taking cialis with food buy kamagra fast delivery buy kamagra oral jelly australia female pink viagra wikipedia where can i get cialis cheap buy generic cialis 5mg cialis purchase uk kamagra fast 2 uk generic viagra for sale online order cialis online uk kamagra generika billig cialis prescription canada low cost generic levitra viagra australia cost levitra tablet price in india can you get viagra prescription from walk in clinic can i buy cialis online in canada does herbal cialis work comprare cialis generico online forum buy viagra online now kamagra online kaufen paypal viagra prices online cialis professional reviews cialis purchase online cialis online pharmacy canada generic cialis cheapest price generic cialis online india buy kamagra oral jelly online buying viagra online cialis price 5mg viagra generico espana precio can you get cialis in canada viagra price increase 2013 buying viagra online uk forum is cialis or viagra cheaper kamagra cheaper.net sildenafil citrate online uk is it safe to buy viagra online in canada sildenafil citrate tablets matrix-120 mg order levitra online generic kamagra usa purchase sildenafil online cipla generic viagra reviews viagra price per pill cvs buy cheap generic levitra viagra price walmart order kamagra online buy viagra cialis online uk where can i buy viagra over the counter in australia viagra generica opiniones kamagra online paypal how much does a cialis prescription cost viagra ukraine cheap viagra 100mg generic get generic viagra prescription online cheap generic cialis india buy brand cialis online canada levitra generico online italia viagra for sale atlanta kamagra jelly price thailand levitra female use how to buy real cialis online levitra pills look like viagra australia cheapest place to buy cialis cialis 5 mg film coated tablets cialis online sales cialis prices generic viagra india safe tadalafil professional wiki buy canadian cialis cialis buy australia purchase tadalafil cialis vs viagra free samples tadalafil tablets 40mg herbal viagra any side effects golden root herbal viagra review get viagra online uk cheap tadalafil generic buying viagra online in usa cialis pills for sale uk walmart drug price viagra http //www.kamagra.uk.com/ reviews can you get cialis for free order kamagra uk how to buy viagra online without kamagra uk website reviews cialis cheap generic viagra generico funciona igual generic viagra fruit soft tabs (sildenafil) 100mg buying levitra online canada order cialis from india buy viagra canada paypal buy cialis using paypal levitra pill description sildenafil sample Lubuk Petua Warisan » Menumbuhkan Janggut , Misai & Jambang | Petua.org | Traditional practices of medicine and healthy life style


Menumbuhkan Janggut , Misai & Jambang

Mungkin ada di antara kita yang menginginkan janggut, misai & jambang.. ambil putih telur dan sapukan di kawasan yg anda inginkan mengikut bentuk citarasa anda tersendiri.. amalkan setiap malam sebelum tidur selama seminggu berturut-turut. Insyaallah janggut, misai atau jambang yang anda ingini akan tumbuh dengan lebatnya.

Oleh Lan Al-Damanhouri Al_Labuani

132 Comments »

  1. hendra said,

    September 18th, 2007 at 11:33 am

    apakah benar-benar manjur pak??
    saya sangat ingin sekali menumbuhkan janggut dan kalo bisa ingin saya lebatkan tapi gimana caranya??
    kalo pake telur ayam kira2 berapa lama yah? kira-kira sebulan ya pak??
    apakah ada cara lain lagi yang lebih cepat pak?
    terima kasih banyak infonya akan saya coba amalkan.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

  2. faiz said,

    October 6th, 2008 at 2:03 pm

    saya telah mencuba petua yang diberikan,tetapi masih belum menampakkan hasil..
    ada kah tempoh atau sebab lain mengapa jambang yg diingini belum tumbuh?

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

  3. nezraie said,

    November 27th, 2008 at 8:16 am

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 6

  4. skunts said,

    February 20th, 2009 at 2:52 pm

    x leh pun.. d bwt da..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Haki said,

    May 2nd, 2009 at 4:07 am

    Saya sangat ingin skali menumbuhkan bulu2 halus muka,jenggot,kumis,tp ada gak cr yg sangat manjur dan djamin manjur.tp yg simpel ya! Thank’s

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  6. boy said,

    August 8th, 2009 at 11:52 pm

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 5

  7. j.b said,

    August 13th, 2009 at 11:42 am

    Menumbuhkan Janggut , Misai & Jambang. dah 2 minggu ikut petua guna telor putih ni, macam tak ada apa-apa hasil pun.. boleh tak bagi tau dengan lebih lanjut….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  8. saat said(abg ipar lah) said,

    September 16th, 2009 at 1:47 pm

    tak jadi pun…dah try sebulan macam tu jugak..takder perubahan…petua ni rekaan jer ker???

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 1

  9. Guest said,

    September 17th, 2009 at 12:36 am

    ada petua nak tumbuh misai/jambang iaitu sapu dengan darah kelawar kat mana2 yg ditumbuh tu…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  10. gayuh said,

    September 24th, 2009 at 9:06 am

    di kasih wik aj mantabs hehehe

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  11. drpsikoji said,

    October 5th, 2009 at 8:58 am

    Setahu saya telur putih tersebut untuk menghilangkan bulu.

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  12. Anjrit said,

    October 31st, 2009 at 5:40 pm

    dasar malon goblok…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  13. Telek said,

    March 5th, 2010 at 12:43 pm

    Dasar Tolol F.U.C.K

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 2

  14. aku said,

    April 14th, 2010 at 12:02 pm

    Ni,,, Resep bagi yang mau tumbuh jenggot.. tapi dengan catatan untuk mengikuti sunnah rasul… bukan tuk nyari tampang ( ngikuti model saja ) kalau yang berminat dua trik saja
    !. beli pirdaus oil,,,, di toko-toko obat terdekat, atau di apotik ata di toserba,,, kalau belum dpat disatu tempat jangan nyerah cari di tempat lain
    2. oleskan pada bagian yang di inginkan
    termasuk juga bermanfaat bagi yang gugur rambutnya…
    selamat mencoba..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  15. ganukite said,

    April 14th, 2010 at 5:07 pm

    paleotok mu,, nk janggut mu panjang tunggu mu tue ar nyor..dasar tolol..

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 2

  16. ganukite said,

    April 14th, 2010 at 5:10 pm

    eh tinggal2,,selamat mencoba

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  17. Esmett said,

    April 21st, 2010 at 4:22 am

    Erm…
    Dulu saya guna minyak rambut Zam-Zam… yang warna hijau tue…
    Tapi x nampak ape2 pun…
    So, skrang lepas soal siasat kawan2,
    diorang kata gunalah minyak BON!
    Kat kedai2 runcit ada…
    Cepat tumbuh nanti…
    Bau dia memang perggghh,,, sama cam minyak gris…
    So, skrang saya tengah gunakan minyak nie…
    TUMBUH OKKKK!!!
    Huhuhu…

    Like or Dislike : Thumb up 4 Thumb down 2

  18. chik man said,

    May 8th, 2010 at 12:37 pm

    MENJADI!!!… aq guna telur itik sbb telur ayam kg x dpt… 3 ari dh nmpak hasil… 70% dr imaginasi… makasih bro…klu nk best lg amik hormon HP-35(M).. lg cepat mmbesar janggut korg…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  19. amirul setia said,

    May 12th, 2010 at 11:22 pm

    haha.. aku guna minyak bon je.. tumbuh bulu kat ketiak ada ar.. misai ciput je… adoyai…

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  20. harizal said,

    May 23rd, 2010 at 5:16 pm

    …aku penh guna darah kelawar..tp..hanyir die..peeehhh…tak ble tahan….mmg mujarab..pkai 2 hari..dh start tumbuh…klu tahan..try2 la crik..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  21. kupit said,

    June 6th, 2010 at 10:44 pm

    wei cner nih…. sius a sket br0…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  22. kupit said,

    June 6th, 2010 at 10:46 pm

    minyak bon ke…puth teluq ke…. daroh klawor ke…. hok ane se nih??

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  23. kupit said,

    June 6th, 2010 at 11:17 pm

    aku dh try search….kbnykkn kte ltk mnyk bon… sblum nk ltk.. pastikan ckur dlu..bt la dlm 2 3 mnggu… try la mlm nih..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  24. pot said,

    June 25th, 2010 at 4:37 am

    makan BIOTIN… kat farmasi ad… mcm pil hormon r..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  25. nop said,

    July 18th, 2010 at 12:52 pm

    minyak bon kat mana ada

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  26. nuki said,

    July 23rd, 2010 at 4:57 am

    ho la pakai myk bon r naik hbs jerawat muka nh..

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  27. ustaz said,

    July 28th, 2010 at 11:36 pm

    telur itu dimasak atau mentah…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 2

  28. lan said,

    July 29th, 2010 at 12:20 am

    telur itu dimakan..insyaAllah bertambah la hormon testosterone kamu..hahaha

    Like or Dislike : Thumb up 3 Thumb down 0

  29. orang said said,

    August 7th, 2010 at 5:14 pm

    kalu nak enang,pakai JE janguk palcu

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  30. minah said,

    August 15th, 2010 at 3:17 pm

    klau petua tok saya dulu klau letak putih telur nak bagi jggut tumboh tggu tikus dtg gigit dulu

    Like or Dislike : Thumb up 3 Thumb down 0

  31. Bro Zan said,

    August 26th, 2010 at 4:52 pm

    A`kum wrb…

    Kalian buleh cuba cara ini pula, sy pernah menggunakan minyak bon utk melebatkan janggut dan jambang, tp x berhasil… Sy pernah cuba bakar buah keras utk ambil minyaknya, disapu di bahagian2 yg dikehendaki shj, kadang2 sesetengah org menjadi, sesetengah org pula, x menjadi sebab tengok antibodi badan masing2… Dan cara terakhir yg pernah sy gunakan, dgn mencairkan MINYAK SAPI dan diambil simpan minyaknya… Setiap malam selepas mandi, sediakan mangkuk atau periuk atau apasaja yg boleh mentakungkan… Masak setengah air sehingga mendidih dan campurkan nya dgn setengah air sejuk… kalau boleh, sampai hangat2 yg boleh utk kita tuam kan ke dagu dan pipi kita… ambil sehelai kain pengelap muka, kalau boleh biarlah ianya nipis dan panjang supaya senang utk kita tuamkan kain yg telah direndamkan ke air hangat tuh ke dagu dan melingkari pipi kita seperti jambang… tuamkan ke muka kita sehingga tempoh yg kita rasa puas hati… selepas drp proses itu, ambil minyak sapi yg telah dicairkan tadi, kemudian goleskan lah mengikut daerah mana yg kita mau janggut itu tumbuh dgn subur……

    Tuaman air panas suam dgn kain ke dagu dan pipi adalah salah satu cara mahu mengaktifkan benih2 bulu2 yg ada di dalam kulit kita…

    Minyak sapi gunanya utk menyuburkan dan mempergalakan proses pertumbuhan janggut di muka kita… InsyaAllah, cubalah dgn penuh keyakinan… Pastikan minyak sapi itu minyak sapi yg original, bukan campuran mana bahan asing atau bakteria… utk kesan yg lebih baik, campurkan dgn minyak buah zaitun dlm kuantiti yg sedikit…tidak melebihi minyak sapi itu… Sekian…

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  32. jowo macho said,

    August 26th, 2010 at 5:02 pm

    aku pki mnyk born tp hasil nye lmbt gleeerr… skang aku pkai bnd nie, nmpk hasil nye y positif. aku pnh dgr pki majerin r pe r, tp sme jee.. skang aku yakin n percaye “CELAK MEKAH” mmg mbantuu.. trust mee…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  33. riss-nuh said,

    November 18th, 2010 at 4:12 pm

    salam…nak lebatkan janggut ble guna….

    1-MINYAK BON
    2-MINYAK BUAH KERAS
    3-MINYAK ZINDAGI
    4-MINYAK FIRDAUS
    5-MINYAK M.B.R
    6-MINYAK SAPI
    7-SELEPAS MAKAN SBLUM BASUH TANGAN BOLEH SAPU KAT DAGU ATAU
    KWS YANG INGIN DI TUMBUHI..

    sekarang kita ada banyak pilihan di persilakan utk mencuba mana2 yang mujarab…sekian

    Like or Dislike : Thumb up 3 Thumb down 1

  34. pidot said,

    December 8th, 2010 at 8:40 pm

    kalau nk tumbuh janggut lebat pancut air mani kt dagu pastu kenelah tunggu 12 jam ,dalam masa lima atau tujuh hari jadilah

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 2

  35. aku said,

    December 15th, 2010 at 4:29 pm

    pakai je janggun atai misai palsu…xpayah susah-susah…hahahaha

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  36. janggut jarang-jarang said,

    December 16th, 2010 at 5:32 pm

    klu mau nampak ada janggut tpi xde tumbuh janggut..ble guna petua nie…mula2 beli sebatang pen hitam seterusnya..paham2lah..lukislah kumis ke,jambang ke,janggut ke,,haha,,mesti nampak real dari jarak jauh…huhu

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0

  37. matJAMBANG said,

    December 16th, 2010 at 5:38 pm

    petuanya mudah je..kamu bole pergi ke jabatan pendidikan lepas tu apply stpm calon persendirian..lepas tu cuba score 5A dlm stpm..compen tumbuh punya..hehe

    Like or Dislike : Thumb up 3 Thumb down 1

  38. kiut said,

    January 11th, 2011 at 3:01 pm

    kamu gosok je dagu kamu ke jalan tar tiap ari slpas bgn dari tidor..konfem tmboh

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 1

  39. 5zal said,

    January 13th, 2011 at 7:11 am

    salam, bro zan yg pkai myak sapi 2 bpe lme ea nak tgu kesan dye..x slesa plak ble tdo dgn mnyak sapi ni..

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  40. jidan born said,

    January 21st, 2011 at 4:09 pm

    sejak sy pkai putih telur..sakit perut sy smkn hilang ,terima kasih krna mmberi petua nie….i love u all

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 2

  41. tidiuw said,

    February 2nd, 2011 at 11:06 pm

    samenjak saya guna kuning telur sapu d badan sy terasa taf dan kuat..terima kasih yun nam..

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 1

  42. mr.bulu said,

    February 12th, 2011 at 3:48 pm

    sepanjang saya m’gunakan MINYAK JAMES BON ni sya merasakan sya semakin hebat bermain bola sepak,,,thankssss

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 1

  43. jambang beruk said,

    February 28th, 2011 at 8:38 pm

    saye ade petua mujarab ambil semangkuk minyak petrol
    sapukan yang dikendahki kemudian abik mancis cap
    superman bakar sehingga ragup…insya’allah mujarap..
    wakakaka

    Like or Dislike : Thumb up 3 Thumb down 2

  44. jon said,

    March 1st, 2011 at 9:20 am

    Minyak BON tu hanya sesuai sapu di BONtot saje…

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  45. jacko said,

    March 4th, 2011 at 10:10 pm

    aku ada 1 petua…sape yg xde bulu tu boleh try… caranye share pisau cukur member yg bnyk bulu ..tp pastikan member tu xde penyakitla..selamat mencuba..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  46. yoe said,

    March 19th, 2011 at 12:44 pm

    pakai minyak sapi..tgk orang singh..penuh dgn bulu, sb iorang guna minyak sapi dlm semua hal

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  47. pwang pwang said,

    April 1st, 2011 at 10:07 pm

    weyh..tak baik ar korg ni..
    org tu tny srius korg main2..isy3..
    camni care die..
    pergi jumpe bomoh siam, blajar cara nk buat
    minyak dagu..dan gune minyak tu stiap kali nk bace kreko..
    mmg mujarab..aku da try bace..mmg best..
    SELAMAT BERAMAL~

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  48. snored_snorlex said,

    May 1st, 2011 at 4:33 am

    senang citer…..buat gaya miskin, banyakkan hutang anda, buat gaya kusut, konferm tumbuh jambang/janggut nyer, hehehe~

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  49. zomba said,

    June 1st, 2011 at 10:48 pm

    kowang bleh gna tahi aym fresh n sapu d tmpt y dingini ….
    skali guna menjadik oooo…ak dh cuba….

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  50. jenglot said,

    June 4th, 2011 at 10:02 pm

    camne nak lebatkan bulu jembot ea??

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 1

  51. ahmad albab said,

    June 23rd, 2011 at 8:14 pm

    askum,,,saya nk tanya camne nk lebatkan bulu zakar??time kacihh

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  52. berBULu said,

    June 26th, 2011 at 4:07 pm

    pakai minyak zam2 ok x??….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  53. rian7676 said,

    August 13th, 2011 at 10:18 pm

    btol ke k’mu smua ckap nhe… minyak bon 2 mngkin btol lah…. hehehehe

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  54. bebuluman said,

    August 16th, 2011 at 10:23 pm

    try guna minyak sapi

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  55. apai sarawak said,

    September 20th, 2011 at 9:02 am

    susah susah je…pegi tangkap orang utan…..ambik bulu nye….abis ceta…

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  56. apai sarawak said,

    September 20th, 2011 at 9:07 am

    mengikut cara saintifik cuba guna cara ini…cari kawan yg berbangsa singh….minta dia derma kan darah dia dan masuk kan dalam badan yg nak kan bulu or misai atau pun jambang lebat….cara ini telah terbukti setelah apa yang terjadi bila ada seorang member tu masuk wad kerana kemalangan jalanraya…kena operation …setelah menerima darah dari tabung darah…dalam masa seminggu tu bulu tumbuh luar biasa….

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  57. dd said,

    September 22nd, 2011 at 4:01 pm

    crenye sng jew
    korang g kt mne2 utan n ps2 tnye ktt beruk2 n orang2 utan kt c2 kompem
    esok janggut korang lbt msm utan gak wakakakak

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 2

  58. dd said,

    September 22nd, 2011 at 4:03 pm

    nk lbtkn buluu konek melancapla ari2 heheheh

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  59. sluar_fit said,

    September 29th, 2011 at 8:19 am

    owh,,,mmg berkesan ke ??

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  60. komeng said,

    October 2nd, 2011 at 10:15 pm

    sejk memakai utoh telur ni kaki saya smakin berbau ….terima kasih london

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  61. manap said,

    October 13th, 2011 at 1:00 am

    ni betul2 punye,, kalau korang nak ada jambang,misai da janggut,, korang je negara arab,,balik nnti konfirm tumbuh punye rr,,

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  62. sue said,

    October 14th, 2011 at 11:52 pm

    Korg sng x cri myk bon ni?if de sape2 yg nak bgtau r.sy tau kt mne leh dptkn brg ni dgn harga yg murh.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  63. zynga said,

    October 21st, 2011 at 11:41 pm

    minyak bon ni macam minyak hamid bon kerrrr…wakakaka….cara yg mudah senanglah…hari2x cukur lepas tu letak minyak kapak…btol cuba

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  64. khairul said,

    November 10th, 2011 at 4:43 pm

    yang minyak bon tu.. pakai masa bile?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  65. janggut jack sparrow said,

    November 12th, 2011 at 7:23 pm

    kenapala ada mangkuk mangkuk dlm blog ni yg bg tips mengarut2 ni. Anda tidak membantu,sesungguhnya korang ingat lawakla tips korang tue. buat kene maki,org menyumpah kat ko ada la.

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  66. ngok said,

    December 2nd, 2011 at 1:34 am

    alahai..aku nak bagi cara yg paling senang PUNYER…gini, korang cabut bulu ktiak korang lepas tu amik gam gajah,,sapu la kt mana2 bhagian yg korang nak,,pastu letak la bulu ktiak korang yg “ikal mayang mengurai” tu kt tmpat yg disapu gam gajah…bole try,,,,,,ahhahahahhahah

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  67. yus said,

    December 13th, 2011 at 6:59 pm

    aqu showkn kau smua,prgi jln pasar n de india y jual minyk tuk mlbatkt smua jnis rambut..try la!!mmg mnjadi,tpi mslahnye skrng aqu xnk bulu2 tue tmbuh blik sbb rimas rase,lbat sngt….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  68. Sedih :( said,

    February 29th, 2012 at 2:53 am

    sedih la x de misai dan janggut.. umur dah 22.. minyak bon dah pakai.. minyak sapi pun dah guna.. x jadi jugak.. seriusly aku nak bela janggut.. agaknya aku kena jumpa doctor nie.. :)

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  69. machoman said,

    March 1st, 2012 at 2:55 pm

    mudah je caranyer…korang tgkp kelawar…darah dia korang campurkan dgn minyak zindagi.korang tunggula hasilnyerr…berkesan…!!!!!!!

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  70. Tukang gelak said,

    March 9th, 2012 at 4:39 pm

    haha.. ni la post paling lame n paling sewel ak penah bace. haha… pecah perot kawan dibuatnye. yang betolnye darah kelawar tu.

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 2

  71. huhu said,

    March 11th, 2012 at 8:52 pm

    senang je, gi jmpa mamak2 kt restoran mamak nu…
    n korang gesel2 pipi korang kt pipi mamak tu…
    n korang bersedialah utk menerima padahnya!! muahaha

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  72. hihi said,

    March 11th, 2012 at 8:55 pm

    PETUA YANG PALING SENANG~

    korang tunggu 50 tahun lagi….jgn cukur lgsung
    insyaAllah,kalu hiduo lg,jggut lebat tak terkata

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 1

  73. azlan said,

    March 25th, 2012 at 11:08 pm

    try ini,…..
    http://nilamsari.com/en/hair-care/401-minyak-buah-keras-minyak-rambut-buah-keras.html

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  74. pakalolo said,

    April 3rd, 2012 at 10:19 pm

    bongokkkk sumenyeee….kalu nak tumbuh bulu …korang kena sentiasa jilatkan mana mana bulu …..pastu pastikan bulu tu melekat kat gigi….. dan telam bulu tu …. esok pagi mesti tumbuh bulu yang korang jilat,,,,tapi pastikan bulu yang korang jilat tu bulu orang puam….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  75. lone ranger said,

    April 9th, 2012 at 5:28 pm

    salam….saya ada sdikit petua disini utk melebatkan misai@janggut..ni adalah salah satu amalan nnek moyang saya yg dapat saya belajar sedikit…kalau nak tumuh misai@janggut dgn lebat,mula2 cukur dulu sampai licin…kemudian bulu2 yg telah dicukur tadi jgn dibuang,ambik dan simpan dalam poket bawak kemana saje anda pergi…..kahkahkahkah…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  76. husni said,

    April 21st, 2012 at 6:27 pm

    Try cara ni.. waktu makan ada pagi, t/hari dan petang. Selepas makan basuh tangan buangkan sisa makanan. Saki baki minyak selalunya susah nak hilang kalau basuh guna air saja. Lepas cuci tangan, sapukan ke kawasan yang diingini tumbuh rambut/ bulu dan baca ayat 82 surah yasin..dan ucap masyaallah wa-lhamdulillah..senang saja..sambil wat urusan kita tak perlu cari-cari bahan

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  77. ezad said,

    April 25th, 2012 at 3:33 am

    kurang bulu= genetik=low testosterone hormon..so nak tambah,cari la ubat tambah hormon testosterone…kat gym bodybuilder banyak mende ni..tp ada cycle nya n kene workout la..aku dl seme kengkawan pk aku cukur bulu kaki.but now, normal la..paling lebat dalam famly..bapak n sibling laki yg lain tak bnyak bulu…keturunan cina singapore..so susah la nak berbulu ni. ubatnye ada anabolic steroid, danabolic steroid, ada deca..ni seme kene workout hardcore…side effect kalo tak ikut cycle,kidney rosak,liver rosak,botak,rongak.seme ni sebab ubat2 ni perlukan kita minum air yg bnyak,peluh n makan kuat…normally kalo tgk mat salleh, n pak arab ni,apa yg mereka makan,n cara hidup mereka…tu je..tp kalo nak lebat mcm pak arab,duk arab boleh la..coz faktor iklim main peranan jugak.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  78. Ali Baba said,

    May 18th, 2012 at 7:52 pm

    Minyak MAT BON lah yg sebenarnya paling mujarab utk melebatkan mana2 bulu yg kita inginkan.Jangan guna yg tiru.Pastikan minyak MAT BON yg kita nak guna ni yg original yg ada gambar MAT SENTUL di pelekat botolnya.Kalau dapat cari yg ada gambar SAMY VELLU lagi cepat dan berkesan.Selamat mencuba!

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  79. bie sakay said,

    June 17th, 2012 at 11:17 pm

    sapu je dara kambing at bhagia yg nk d tmbhkn bulu, bkn kambing yg dlm pti ice. Yg bru lpas sembli ah, bkn bli, amex dara n sapu, mujarab’s

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  80. sandika said,

    July 2nd, 2012 at 2:02 pm

    aku gx prcaya

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  81. tok janggoots said,

    July 26th, 2012 at 5:29 pm

    SENANG JE..KAU BUAT SALAH AND MASUK PENJARA..NANTI KUAR PENJARA KONPOM JANGGUT AND JAMBANG KAU LEBAT….TAK PERCAYA TENGOK LA CITER MELAYU ATAU HINDI TU..ASAL KUAR PENJARA MESTI BERJAMBANG.. HAHAHAAH…SELAMAT BERAMAL

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  82. janggut menggoda said,

    July 30th, 2012 at 8:51 pm

    korang gosok2 je mimuman arak kat janggut korang. ni petua orang peminum…just try sampai korang puas hati.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  83. mat misai said,

    November 24th, 2012 at 5:44 pm

    cer cbe mnyak spi,aku dh try arr
    MENJADI gilerr bebh
    cam uwrang singh
    tpi kne pkai hbes mndi n sblom tdo
    keyy
    selamay mncubee :)

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  84. mat jebun said,

    December 9th, 2012 at 11:27 pm

    utk pertumbuhan janggot dengan cepat guna sirih.daun sirih di perah dan disapukan di dagu anda.nescaya dlm beberapa hari janggot akan mula tumbuh dengan hebat gaya dan tampan segak begaya di aidilfitri.aku dah buat dah mcm awi..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  85. shibghatullah mubjadidi said,

    December 20th, 2012 at 2:57 pm

    saya juga ingin punya jambang tapi udah pakai firdaus gak tumb uh tumbuh ya

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  86. shibghatullah mubjadidi said,

    December 20th, 2012 at 2:58 pm

    fuck berikan aku jambang

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  87. mr bulu korek said,

    January 1st, 2013 at 1:10 pm

    nak lebatkan bulu zakar senang saja.. ambik semangkok air kencing lembu jantan teruna pastu camporkan dgn marjerin..sapu kawasan yg mau lebatkan bulu.. kt dagu pon boleh.. haha

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  88. amir irsyad said,

    January 1st, 2013 at 11:33 pm

    Btlke ni.sy rs bk pki sri

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  89. mampus keras said,

    January 13th, 2013 at 3:57 pm

    anda cuba bubuh kunyit kat janggut anda…seriuz dan dijamin akan jadi….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  90. hendar anak pancasila said,

    January 20th, 2013 at 9:29 pm

    w0y jangan aneh2′lah,,,pake telur’lah,pake darah’lah….hey inget DARAH DALAM ISLAM ITU HARAM di gunakan….

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  91. Berul said,

    January 23rd, 2013 at 2:12 am

    pakai la minyak gris

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  92. lah said,

    February 11th, 2013 at 6:49 pm

    kepada semua pembace jgn pecaye sgt kpd putih telur tu yg putih telur tu hanye itiar jer tpi yg jdikan Allah bukan krn putih telur tu

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  93. abg jnggut macho said,

    March 9th, 2013 at 3:35 am

    Petua dia korg amek setitik air kencing biawak,lpas tu campurkan sikit dgn air mineral..simpan air tu 40 hari..cukup time sapu pd tmpt yg diingini sambil gosok menggunakan kaki jebon..slamat mencuba.!!

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 1

  94. jenggot bin laden said,

    March 16th, 2013 at 6:17 pm

    kalo mau tumbuh jenggot sangat mudah..oleskan kotoran kucing yg dicampur minyak zaitun..dijamin seminggu udah tumbuh tuh jenggot

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  95. muhd ashraf said,

    March 21st, 2013 at 3:16 am

    kawan2..ni petua baek punye..

    *amek lighter ngan minyak petrol..simbah kat muke..pastu bakar…hati2 tau..kadang2 xmenjadi..hahah..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 2

  96. Syairul Islam Basmullah said,

    March 24th, 2013 at 1:32 pm

    bole tak pakai putih telor yang sama…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  97. Mohammed anuar Omar said,

    April 8th, 2013 at 7:50 pm

    Aku ade cara Aku dah jumpa cara nye.. Cara nye senang je xperlu bunuh kelawar xperlu beli telur setiap hari xperlu pakai Bon.. Cara ini lagi berhasil.. Fist Keorg cukur janggut make sure pakai cukur yg tajam.. Lepas tu keorg bubuh dengan garam, sedikit kicap.. Akhir sekali tumis Dgn belacan.. Tunggu dlm masa 2 jam kesan nye memang berbaloi.. Slmt mencuba!!

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  98. panji teruna said,

    April 11th, 2013 at 4:23 pm

    cuba kamu tanya kucing..amacm dia ada kumis

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  99. Amirul Aronz IV said,

    April 11th, 2013 at 11:07 am

    telur yang dah masak ke ? atau yang belum masak ?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  100. Hideki David said,

    May 13th, 2013 at 1:16 pm

    Dgn kuning telur ke? Atau putih telur? Campur sekali ke?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  101. Jengut Reggae said,

    May 15th, 2013 at 11:07 pm

    cuba try test minyok buah jarak (castor oil)
    kedai ubat india banyok..sebotol lbh krg RM2-RM3
    kalau tak bleh jugak, guna minyak tu wat ubat semblit..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  102. Jengut Reggae said,

    May 15th, 2013 at 11:27 pm

    satu lagi petua…
    cairkan sedikit lemak ayam dan campurkan ngan minyak buah jarak (castor oil) dan sedikit virgin olive oil (minyak zaitun),,sejukkan dlm peti ais..sapu sebelum tidur..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  103. Asyraf Rashid said,

    May 19th, 2013 at 3:11 pm

    guna darah kelawar.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  104. mat cool said,

    May 20th, 2013 at 6:35 am

    aku sedih sbb x de janggut.. aku rasa cemburu dgn lelaki yg ade janggut.. aku pun nak bela janggut.. tapi x dapat.. minyak bon, telur putih dan dan minyak sapi pun dah try.. memang malang la.. semua ni takdir.. Tuhan memberikan rezeki itu kpd sesiapa yg dia nak..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  105. Ahmad Saifi Anwar said,

    June 3rd, 2013 at 10:19 am

    berkesan ke? nak cuba ni.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  106. kangkung belacan said,

    June 26th, 2013 at 2:05 am

    wow! hebat btol petua2 korang…aku gelak kuar air mata…
    >>> na tumbuh jambang, kene ikut genetik gak… tapi kalau ikhtihar lain, korang bley cuba petua ni…

    1) korang shave cam biasa, pas tu tuam/wapkan muka korang ngan air panas yang dicampur sedikit garam tujuannya ialah utk membuka liang roma kt muka, pastuh sapu minyak sapi, cuba amalkan setiap hari sebelum tido…

    2) pegi gym, work out, ambil protien… dgn cara ni hormon2 jantan kita dpt dijana…

    ## korang try ah… tapi niat kena betul… ikut sunnah Rasullullah… gud luck… pa pehal komen2 korang mmg terbaik gilerr… haha tergolek aku baca haha

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  107. NakJambang ;( said,

    July 7th, 2013 at 12:56 pm

    Okay Terima Kasih Semua. BAHALOL!

    Like or Dislike : Thumb up 2 Thumb down 0

  108. Mohd Afif said,

    July 29th, 2013 at 11:00 am

    jadi ke darah kelawar?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  109. Muhammad Nurfalah said,

    August 3rd, 2013 at 4:51 am

    trims ya atas triknya aku komen lagi kalo hasilnya maksimal.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  110. wakDoyok said,

    August 27th, 2013 at 2:24 am

    Pakai minyak Ron95 yg dijual di Shell, kalau yg Petronas kdang2 x menjadi. Aku dh try hasilnya mmg lebat bulu naik kat ketiak…
    Selamat Mencuba :)

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  111. nasrul said,

    September 7th, 2013 at 10:54 am

    salam,
    Minyak MBR adalah salah satu minyak yang boleh dicuba utk menumbuh dan melebatkan janggut,jambang & rambut.Ramuannya dari bahan semulajadi tradisi kuno kaum india. Baunya juga kini diperbaharui lebih harum dan sesuai di pakai ketika dipejabat sekalipun.Memang terbukti berkesan sejak dulu lagi.Skrg sgt laris di indonesia sbb keberkesanannya.boleh dapati dari saya cuma RM17 sebotol, lawat fb sy
    https://www.facebook.com/minyak.mbr.malaysia @ sms/whatsapp_0172357948

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  112. mr potatoships said,

    September 14th, 2013 at 5:15 am

    Ap la korang ni…bgi la tips2 yg brguna skit .ni idak merapu jee…Ni tips trbaru mmber aq pnah try.aq x try pon xpe jnggut.dh lebat dh tpi kena ikut steps.first skali pegi petik buah cermai ranum..korang tau xbuah crmai xtau tnya la mmber2.ok pastu koraang mkan dulu rsa buahnyerr msam2 skit pastu amik biji buah crmai ranum korang tumbuk smpai hancur..step kedua cmpurkan sdkit lada sulah ditmbah dgn sdkit gula dn secubik garam..step ketiga aq lupalarhhhh hehehe.xpe nnti aq try check blik

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  113. emy said,

    October 2nd, 2013 at 9:10 pm

    petua semua merapu je..cara mudah tumbuh jambang sapu je air liur basi kat muka..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

  114. Arif Nukman said,

    November 18th, 2013 at 5:26 am

    Alhamdulillh~~ Saya dah mencubanya tapi saya bukan buat dimuka.. Saya sapukan putih telur pada atas zakar untuk melebatkan bulu berjembut!!

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  115. MR.Bulu Berjembut said,

    November 18th, 2013 at 1:29 pm

    Berkesan.. Bulu zakar saya semakin lebat.. Sekarang nee dah lebat macam rambut!~~

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  116. MR.Bulu Berjembut said,

    November 18th, 2013 at 1:30 pm

    Sakitnya!!

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  117. syeikh hamdan said,

    December 5th, 2013 at 12:30 pm

    sape tahu cara nak hilangkan janggut lebat… selain cukur?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  118. tok you said,

    December 9th, 2013 at 1:15 am

    berok sgguh,,,,so abok pun xpaka

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 1

  119. Tok janggut said,

    December 24th, 2013 at 1:17 am

    Semua bende aku dah cuba akhirnye tumbuh 3 batang janggut.. Selepas aku selidik rupanye.. Ini semua bergantung pada harmon testron laki.. Maksudnye kalo nak tumbuh janggut tolong behenti melancap.. Muktamad!!!

    Like or Dislike : Thumb up 1 Thumb down 0

  120. jebon said,

    January 8th, 2014 at 2:45 am

    apelah semua mengarut…hahaha…
    petua aqu lain..cmni korang masuk bilik i ckur bulu halus2 bhgian muka kamu mahu..pastu lancap lak…i mani tu sapu kt bhagian muka kamu khendaki…akan jadik punya..try lah

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  121. He Jaw Da WOn said,

    January 23rd, 2014 at 6:37 am

    buah keras je.. smnggu dua dah berhasil..make sure sapu kn kt bhgian yg korg nk je.. aku dlu try skali je.. xsgka lak bln strus nye da nmpak hasil.. dlm family aku sorg je berjambang.. hahaha

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  122. Eman Aiman said,

    January 23rd, 2014 at 9:04 am

    BUAH KERAS APE ?

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  123. He Jaw Da WOn said,

    January 23rd, 2014 at 9:24 am

    buah keras kt kdai de jual speket 50sen de 5-6 bjik.. tp skrg kn dah ade jual minyak jambang/jggut.. xsmpai Rm100 sbotol..cr kt internet.. inshaAllah brkesan..

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  124. mat saja duk saja tak tau nak buat apa said,

    February 17th, 2014 at 3:37 pm

    SAYA DULU PERNAH DILUKAI TAPI DENGAN SEMANGAT DAN KEAZAMAN YANG KUAT SAYA TELAH BANGUN DARI KEKECEWAAN. MACAM TU JUGAK LA JAMBANG KALAU NAK TUMBUH SEMANGAT TU MESTI ADA.

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  125. Ahmad Fadli Ibrahim said,

    February 25th, 2014 at 3:11 pm

    lebat sgt2 ke..klau sebiji telur untuk 3hari boleh

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  126. Ahmad Fadli Ibrahim said,

    February 25th, 2014 at 3:12 pm

    buah keras tu yg mcm ne n wat mcm ne….ade pic x

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  127. Danny Ryan said,

    March 6th, 2014 at 7:35 am

    da sapu kene basuh ke??ke bia je smpai esok pg??

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  128. Obat Penumbuh Jenggot Kumis Jambang | Obat Herbal Untuk? said,

    April 8th, 2014 at 2:56 am

    [...] Lubuk petua warisan ยป menumbuhkan janggut , misai Mungkin ada di antara kita yang menginginkan janggut, misai & jambang ambil putih telur dan sapukan di kawasan yg anda inginkan mengikut bentuk citarasa anda. [...]

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  129. obat herbal said,

    April 18th, 2014 at 4:21 am

    Permisi gan numpang buka lapak,
    distributor obat herbal http://herbalcikampek.blogspot.com

    Terima kasih gan,

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  130. nazifah said,

    April 27th, 2014 at 5:02 pm

    Mcm2 ptuanya..tpi yng srius xada..main2 ja bnyak…

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  131. haheho said,

    April 29th, 2014 at 9:17 pm

    Macamana nak tumbuhkan bulu ketiak? Jom kongsi

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

  132. Mbr Hair Oil Orginal said,

    May 12th, 2014 at 4:45 am

    please beware of fake minyak mbr around you . PLease for orders whatsup me at 65 84441572 or email me at mbrexports@hotmail.com join us at facebook : http://www.facebook.com/mbr.hairoil

    Like or Dislike : Thumb up 0 Thumb down 0

RSS feed for comments on this post · TrackBack URL

Post a Comment

*